Helča Horáková, Edinburgh

Dobrý den,

moje jméno je Helča. Díky CZECHSTUDY jsem se mohla na čtyři krásné týdny podívat do hlavního města Skotska, do Edinburghu. Ze začátku jsem měla veliké obavy, přece jenom jsem jela pouze s kamarádkou, a teď co budu dělat, když se mi tam něco stane. Po dlouhém váhání a strachu se ještě více osamostatnit jsem se rozhodla, že to risknu a pojedu.

Výlet jsem chtěla strávit se svojí kamarádkou Veronikou a bylo mi vyhověno. Klára, která mi všechno vysvětlovala a pomáhala nám se vším, na co jsme si jen vzpomněly, byla hrozně milá, hodná a ochotná. Chtěly jsme, aby zájezd nebyl zbytečně drahý, po zkušenost s jinou známou cestovní kanceláří se nám nechtěly platit tak velké peníze. Všechno jsme tomu tedy přizpůsobily. Například místo toho abychom si velice draze platily ubytování na koleji, nám byla nabídnuta alternativa. Mohly jsme se zabydlet u jedné starší nicméně také velice milé paní. Tato paní nám pronajala malý altánek na zahrádce na celé čtyři týdny. Možná, že když píšu altánek tak si představujete nějakou kůlničku, ale opak je pravdou. V malém dřevěném domečku, který byl velice hezky zařízen, jsme měli dokonce velikou televizi a DVD přehrávač. Aimee nepronajímá pouze tento zahradní domeček, ale také pokoje, které jsou přímo v domě, kde sama bydlí. Ale abych moc nepřeskakovala. Bylo tu spoustu věcí, se kterými jsem potřebovala pomoci. Například s letenkami, které nám Klára pomohla najít co nejlevnější a pro nás nejlépe dostupné. Nebo třeba jak to chodí v Edinburghu s hromadnou dopravou? Tohle nám zase pomohla vyřešit Sylva. Prostě a jednoduše, jsme byly na všechno připraveny.

Když už jsme byly na cestě, udělaly jsme pár velikých chyb, kterých se snažte vyvarovat. Teď už bych to tak neudělala, ale stalo se. Při zabalování věcí na cestu, jsem měla pocit, že toho budu hrozně moc potřebovat, a že si toho musím co nejvíc zabalit, to byla ale zásadní chyba. Zaprvé jsme si letišti musela zaplatit hezkou sumičku za přebytečná kila v kufru, a za druhé, jsem polovinu věcí opravdu nepotřebovala. A ještě jeden zásadní problém jsem měla na cestě zpátky. Edinburgh je město nákupů a tak při cestě zpátky mě na letišti zaskočila ještě větší částka pro doplatek. A pak je tu další chyba, kterou bych už nechtěla zopakovat. Když jsme dojely na letiště, vzali jsme si s Veronikou Taxi a jeli až na naše nové bydliště. A opět šokující částka, kterou jsme byly nuceny řidiči zaplatit. Ovšem byla zase pravda, že jsme nevěděli jak se dostat k Aimee  a hledat složitě autobus se 40kilovými kufry by nebylo zrovna příjemné.

Po pár prvních překážkách jsme se úspěšně zabydlely. Krásná čtvrť, dokonce jsme si zvykly, že autobusy jezdí na jiné straně než u nás, a vždy se správně dopravily, kam potřebujeme.  Navštěvovali jsme školu, kam jsme chtěli chodit jen ráno. Ve škole byli většinou mladí velice příjemní kantoři, kteří se nám věnovali. Když jsme do školy přijely první den, napsaly jsme rozřazovací testy, podle kterých určili pokročilost naší angličtiny. Pak následoval další den, kdy už jsme došli přímo do naší třídy, kde se k nám podle dané úrovně přistupovalo. Vzhledem k tomu, že jsme byli na víc týdnu i ve škole, mělo se střídat po týdnech ranní a odpolední vyučování. Avšak když jsme požádali pouze o ranní vyučování, bylo nám to umožněno. PO dokončení výuky jsme všichni dostali certifikát.

V Edinburghu se mi moc líbilo, je to úžasné město, s nádhernými parky, památkami. Každý večer byli otevřené různé kluby, kam se dalo chodit tancovat a bavit se s přáteli, ale pouze pokud je vám 18 let, jinak nemáte šanci se dovnitř dostat. Také nemohu zapomenout na nákupní horečky, které se nedaly ovládnout vzhledem k počtu obchodů kolem.

Takže pobyt vřele doporučuji, každému v každém věku. Krásnou dovolenou!

© 2008 Všechna práva vyhrazena.